
Dit
Comfort
Leestijd
De technische branche heeft er een innovatieve arbeidsbemiddelaar bij: BlueSkills. Bij hen vormen data en 3D-technologie de basis van het wervings- en selectieproces. “We kunnen de werkomgeving visualiseren en een nauwkeurig, objectief competentieprofiel maken,” vertelt medeoprichter Vincent Kersten. “Dat kost natuurlijk wel tijd en energie. Daarom besteed ik de backoffice liever uit aan een betrouwbare partij”.
Zo gezegd, zo gedaan. Vincent richt zich op recruitment en sales en Comfort verzorgt de salaris- en personeelsadministratie. Dat bevalt prima: “Voor Comfort is dit de dagelijkse praktijk, dus alle kennis is up-to-date. Zo doen we beiden waar we goed in zijn”. Daarnaast waardeert Vincent de proactieve houding van Erik en collega’s. “Ik kreeg bijvoorbeeld hulp met de algemene voorwaarden en het selecteren van een verzuimverzekering”.
BlueSkills begeleidt kandidaten naar een vaste baan met structureel werk. Zo’n proces vraagt om een menselijke benadering en persoonlijke aanpak. Diezelfde instelling herkent Vincent ook bij Comfort: “Ik bel meestal met mijn vaste contactpersoon, hij heeft overal een antwoord op. Ik hoef niet voor elk onderwerp iemand anders te bellen. Of erger nog, een ticket in te schieten”. Dat scheelt dikwijls in de doorlooptijd. “Als ik haast heb, word ik snel geholpen. Dat krijg je bij grotere backofficekantoren niet altijd voor elkaar”.